آرشیو پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۴۶
اقتصاد
۴

رشد 35 درصدی مصرف گاز بخش های خانگی و تجاری

گروه اقتصاد: مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید، انتقال و توزیع گاز شرکت ملی گاز با اشاره به رشد 35 درصدی مصرف بخش های خانگی و تجاری کشور در آبان امسال نسبت به آبان سال قبل گفت: پیش بینی می شود در زمان اوج سرما، میزان مصرف گاز این بخش ها تا 450 میلیون متر مکعب در روز برسد.

حسن منتظر تربتی در گفتگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت مصرف گاز کشور اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات موجود، مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در آبان ماه سال جاری در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 35 درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: علت این افزایش نیز سردتر بودن آبان امسال نسبت به آبان سال گذشته است، بگونه ای که میانگین دمای هوای کشور به طور متوسط 2/5 درجه سردتر شده است. علت دیگر نیز افزایش مصرف گاز ناشی از توسعه شبکه گازرسانی است.

به گفته وی، در حال حاضر و در این هفته مصرف بخش های خانگی و تجاری حدود 300 میلیون متر مکعب در روز بوده که پیش بینی می شود با توجه به وضعیت جوی هوای کشور تا پایان هفته، این رقم به 340 میلیون متر مکعب برسد.

تربتی یادآور شد: البته تدابیر لازم برای تامین گاز مورد نیاز کشور اندیشیده شده، ولی مردم نیز باید با صرفه جویی و مصرف بهینه گاز، امکان استفاده از این نعمت را برای همگان فراهم آورند. از سوی دیگر، در صورت استفاده بیش از الگوی مصرف تعیین شده، مشمول تعرفه های بالاتر و اخذ جریمه خواهند شد.

وی درباره پیش بینی اوج مصرف گاز کشور نیز گفت: پیش بینی می شود در زمان اوج سرما، میزان مصرف گاز بخش های تجاری و خانگی به حدود 420 تا 450 میلیون متر مکعب در روز برسد.