آرشیو پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۴۶
صفحه آخر
۲۰
ترازو

گسترش تعامل بین دانشمندان ایرانی و آمریکایی

چندی پیش خبری که از ماه های قبل تایید و تکذیب می شد، تحقق یافت و 7 نفر از روسای برجسته دانشگاه های آمریکا به ایران آمدند. این گروه که از طرف دانشگاه صنعتی شریف و وزارت علوم به کشور دعوت شده بودند، یکی از انگیزه های سفر خود را به ایران، گسترش تعامل دانشمندان فارغ از مشکلات و اختلافات سیاسی عنوان کردند. پروفسور رابرت ام بردال، رئیس اتحادیه دانشگاه های آمریکا، ضمن ابراز تاسف از برخی رفتارهای کشورش درباره دانشمندان ایرانی، سفر هیات دانشگاهی آمریکایی را نشانه علاقه مندی به گسترش روابط علمی و دانشگاهی با ایران ذکر کرد. اکثر محققان و استادان ایرانی هم با این نظر موافق هستند و دیدگاه مثبتی نسبت به این اقدام دارند.

دکتر سعدالله نصیری

استاد دانشگاه و نماینده مجلس

ارتباطات علمی بین المللی یکی از نیازهای اصلی ماست و در نقشه جامع علمی کشور هم به این نکته اشاره شده است. اگر قرار است در افق چشم انداز 20 ساله حرکت کنیم آن هم در دنیایی که ارتباطات نقش گسترده ای در حوزه علمی ایفا می کند، این موضوع الزامی است. در این شرایط ما با ارتباط خود با دانشگاه های مختلف دنیا از جمله دانشگاه های آمریکا می توانیم مرزهای علمی کشور را گسترش دهیم.

دکتر حمیدرضا شاهرودی

عضو هیات علمی پژوهشکده رویان

این دعوت به هر شکلی که انجام شده باشد از آنجا که موجب ارتباط محققان کشور ما با دانشمندان آمریکایی - که پیشینه خوبی در مباحث علمی مختلف دارند - می شود حرکتی خوب و در ارتقای علمی کشور ما موثر است.

دکتر علی عباسپور تهرانی

رئیس کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس

این کار حرکت خوبی است که باعث می شود افراد سرشناس و محققان برجسته دنیا به ایران بیایند و از نزدیک، وضعیت مناسب و رو به پیشرفت دانشگاه های ما را ببینند.