آرشیو دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۶
نگاه سوم
۳۲

شماره جدید ماهنامه «اقتصاد ایران» منتشر شد

یکصدوهجدهمین شماره ماهنامه «اقتصاد ایران» منتشر شد. موضوع اصلی (کاوراستوری) این شماره به بررسی مشکلات و بحران های پیش روی جوانان و ریشه یابی علل آن اختصاص یافته است.

بیکاری بالای جوانان، مشکلات اقتصادی و فقر، ضعف نظام های آموزشی، فرار مغزها و خروج نیروی کار جوان از کشور، موانع ازدواج، بحران هویتی و شیوع اعتیاد در جوانان کشور، به همراه گفت وگوی ماهنامه با دکتر حبیب الله زنجانی، رییس انجمن جمعیت شناسی ایران، از مطالب مهم این بخش است.

در سرفصل «نگاه اول»، موضوعاتی چون مالیات بر ارزش افزوده، خوب و بد استقلال بانک مرکزی، نقش احزاب در توسعه اقتصادی و عملکرد بنگاه های زودبازده بررسی شده است.

سرفصل اقتصاد سیاسی ایران این شماره ماهنامه، بخش هایی همچون رفتار قیمت مسکن در سال های اخیر، سرعت گردش پول و نوسانات آن در کشور، تبعات افزایش قیمت حامل های انرژی و گفت وگوی اختصاصی ماهنامه با دبیر انجمن سیم و کابل ایران را در بر می گیرد.

فضای سیاسی و انتخاباتی کشور در ماه های اخیر، تحرکات جناح ها و سناریوهای مطرح برای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین معرفی نامزدهای احتمالی، موضوعاتی است که ماهنامه «اقتصاد ایران» در قالب یک گزارش ویژه به آن پرداخته است.

علاوه بر این عواقب نظامی شدن خلیج فارس و هر گونه تنش در این منطقه روی امنیت انرژی در جهان، موضوع گزارش ویژه دیگر ماهنامه می باشد. سرفصل اقتصاد سیاسی جهان این شماره، به موضوعاتی چون ناکامی برنامه های ایالات متحده در افغانستان، تزلزل نظام سلطه آمریکا، تاثیر بحران مالی بین المللی بر کشورهای مختلف و رویکرد آینده اوباما به

افغانستان می پردازد.