آرشیو شنبه ۷ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۶۲
ایران
۱۵

مردم رشت، همسایه حادثه ها هستند

گروه شهرستان ها: گیلان یکی از حادثه خیزترین استان های کشور است و در این زمینه حتی می توان رتبه نخست را به این استان اختصاص داد.

سرپرست آتش نشانی گیلان گفت: شهر رشت یکی از شهرهای پرتراکم جمعیت محسوب می شود و از نظر تراکم جمعیت آن را می توان همپای تهران دانست؛ زیرا با توجه به مساحت محدود، میزان قابل توجهی جمعیت دارد و حوادث گوناگونی به طور متوالی در این شهر اتفاق می افتد. رفیعی گفت: تاکنون 43 نوع حادثه مختلف در جهان شناسایی شده است که 34 مورد آن در کشور ما به وقوع پیوسته است که تنها در گیلان بیش از 20 مورد از این حوادث به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: دست سازمان در خصوص ارائه شرح وظایف خود بسته مانده است به طوری که در آخرین سرشماری که در 5 مهر صورت گرفته، شاهد نتیجه تاسف باری بوده ایم؛ زیرا 80 درصد از مردم شهر از شماره آتش نشانی بی اطلاع بوده اند و شماره تنها نهادی که در عرض 3 تا 5 دقیقه می تواند در صورت بروز حادثه به کمک آنها بشتابد را نمی دانستند. سرپرست آتش نشانی گیلان افزود: هر روز یک میلیون و 20 هزار نفر در شهر رشت مشغول به فعالیت هستند و 570 هزار نفر در طول شب در این شهر اسکان دارند؛ آتش نشانی براساس استاندارد باید حداقل 17 ایستگاه با تمامی تجهیزات داشته باشد تا جوابگوی امنیت جمعیت مذکور شود، این در حالی است که استان ما تنها 5 ایستگاه فعال دارد و یک ایستگاه دیگر 2 سال است که افتتاح شده ولی به علت عدم جذب نیرو به صورت غیرفعال باقی مانده است.