آرشیو پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۶۷
فرهنگ و هنر
۱۶

بلاگ جام

جهاد مجازی برای غزه

حوادث تلخی که این روزها در غزه جریان دارد و به شهادت جمع زیادی از مردم فلسطین و ایجاد یکی از فجایع بشری و جنایت بر ضد انسانیت منجر شده، محیط وبلاگستان فارسی را بشدت تحت تاثیر قرار داده است. وبلاگ نویسان ایرانی با نگارش مطالب فراوان و قرار دادن عکس هایی از صحنه های تجاوز و ددمنشی رژیم اشغالگر قدس به این رویدادهای تلخ اما تاثیرگذار پرداخته و این جنایات را در کنار سکوت خفت بار سران عرب منعکس کرده اند.

بمب گوگلی غزه

نویسنده وبلاگ «نسیم وصل» به نشانی http://www.nvasl.blogfa.com در مطلبی با عنوان «جهاد مجازی» از همه وبلاگ نویسان آزاده دعوت کرده است به حرکتی بپیوندند که چند وبلاگ نویس فارسی آغاز کرده اند.

این وبلاگ نویسان قصد دارند با ایجاد بمب گوگلی غزه، ارسال تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ارسال تصاویر مجاهدان حماس و حزب الله لبنان، ارسال تصاویر شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و عملیات شهادت طلبانه به همراه عضویت در انجمن های گفتگوی اسرائیلی و ایمیل های رئیس مجلس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ارسال اعتراض به آنها به اندازه توان یک رسانه کوچک اقدامی در جهت مشارکت در جهاد علیه صهیونیست ها را ترتیب دهند.

3 روز روزه می گیریم

این متن را از وبلاگ «مهدی نیوز» انتخاب کرده ام: 3 روز روزه خواهیم گرفت برای نجات غزه از چنگال اهریمنان. 3 روز به درگاه خداوند روزه می گیریم و در وقت افطار برای رهایی همه مظلومان عالم دعا می کنیم و اشک می ریزیم. به درگاه حق تعالی عجز و لابه می کنیم تا آه همه ما دامان خبیثان و یزیدیان زمانه را بگیرد. واه که چه پرمعناست همزمانی یورش وحشیانه صهیونیست ها به غزه با آغاز دهه عزاداری سالار شهیدان. چرا راه دور برویم؟ غزه، کربلاست. حال نوبت ماست که انتخاب کنیم. یا به جرگه یاران حسین (ع) بپیوندیم یا دل به غنایم سپاه یزید خوش کنیم. انتخاب با ماست.

کسانی که می خواهند با این حرکت همراهی کنند، به این نشانی اینترنتی مراجعه کنند: http://www.mehdinews.com

مشک عباس

علی اکبر رشیدی در «شب غزل» رباعی زیر را درباره روزهای محرم سروده که خواندنی است:

نام تو که عشق ناب دارد عباس (ع)

خاصیت آفتاب دارد عباس (ع)

ما تشنه یک جرعه سخاوت هستیم

مشک تو هنوز آب دارد عباس(ع)