آرشیو چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۶۶۳۲
شهرستان ها
۷

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز: جشنواره «طرح معماری سال» در تبریز برگزار می شود

تبریز-خبرنگاررسالت:

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز گفت: طرح های برتر معماران جوان هر سال در «طرح معماری سال» انتخاب و از آنها تقدیر خواهد شد.

محمد عزتی در گفتگو با خبرنگار ما در تبریز از انتخاب طرح های معماران جوان فارغ التحصیل و دانشجویان دانشگاه های هنر اسلامی، دانشگاه آزاد و دانشگاه تبریز در «طرح معماری سال» از سوی شهرداری خبر داد.

وی با اشاره به برنامه سال آینده معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با سازمان نظام مهندسی در راستای تشویق معماران جوان تبریزی و استفاده از تجربیات اساتید معماری با همکاری کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر و گروه های معماری دانشگاه های هنر اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تبریز و شهرداری تبریز از سال آینده انتخاب «طرح معماری سال» را برگزار کند.

به گفته وی، طرح های معماران جوان در این جشنواره در معرض نمایش گذاشته شده و چند طرح به عنوان طرح برتر معماری سال انتخاب می شود.

عزتی افزود: طرح های انتخاب شده، موجب شناسایی و تشویق معماران جوان خواهد شد، ضمن آنکه شهرداری و ارگان های دیگر نیز پس از مشاهده کار معماران جوان، در طرح های خویش از آنها استفاده خواهند کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که شهر تبریز «مکتب معماری» منحصر به فردی دارد، گفت: طبق تلقی مردم از معماری، نمادهای شهری، توپولوژی ساختمان، شکل و کلیت بافت شهر را تشکیل می دهد. یعنی سیمای شهر نشات گرفته از همان تک واحدها و تک ساختمان هایی است که معماران، طراحی و روی آن کار کرده اند.

عزتی گفت: به دلیل ریز دانه بودن ساخت و سازها در گذشته به این بحث زیاد پرداخت نمی شد. چنانچه مشاهده می کنید در شهر ساختمان هایی با ارتفاعبالای 10 طبقه یا کمتر از آن با انواع معماری به چشم می خورد.