آرشیو چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۶۶۳۲
شهرستان ها
۸

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی خوزستان: حدود 16 هزار میلیارد ریال به بنگاه های زودبازه خوزستان پرداخت شد

اهواز-خبرنگاررسالت:

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی خوزستان از واگذاری بیش از 16 هزار و 232 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های اقتصادی زودبازده خبر داد.

منوچهر سیدجلالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اعطای تسهیلات به بنگاه های اقتصادی زودبازده در خوزستان از سال 84 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این میزان تسهیلات از سال 84 به 31 هزار و 112 بنگاه اقتصادی زودبازه در سطح استان واگذار شده است.

مقام عالی سازمان کار و امور اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه مبلغ قرارداد بنگاه های اقتصادی زودبازده با بانک های استان به بیش از 18 هزار و 264میلیارد ریال می رسد، افزود: همزمان با پیشرفت فیزیکی پروژه ها، تسهیلات باقیمانده به بنگاه ها به صورت پلکانی اعطا می شود.

سیدجلالی افزود: تاکنون 26 هزار و 398 طرح در قالب بنگاه های اقتصادی زودبازده در استان به بهره برداری رسیده که زمینه اشتغال 76 هزار و 750 جوان جویای کار را فراهم کرده است.

وی همچنین مهم ترین مشکل بنگاه های اقتصادی را کمبود منابع بانکی ذکر کرد و توضیح داد: برای رفع این مشکل، بانک مرکزی اقدام به اختصاص اعتبار ویژه ای برای بنگاه های زود بازده کرده است.

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی خوزستان همچنین فروش اوراق مشارکت را از دیگر راهکارهای موجود برای رفع مشکلات مالی بنگاه های اقتصادی عنوان کرد.