آرشیو یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۳۶
اجتماعی
۴

علی احمدی در حاشیه مراسم نواختن زنگ انقلاب خبر داد

قوانین استخدام فرهنگیان بازنگری می شود

گروه اجتماعی وزیر آموزش و پرورش، از بازنگری در قوانین استخدام فرهنگیان و اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق برای فرهنگیان از سال آینده با درنظر گرفتن بودجه لازم برای این امر خبر داد.

به گزارش ایسنا علیرضا علی احمدی در حاشیه مراسم نواختن نمادین «زنگ انقلاب» همزمان با آغاز سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز پیش دانشگاهی دخترانه «فضیلت» در باقرشهر تهران، درباره اختلاف حقوق کارمندان آموزش و پرورش با برخی کارمندان دولت، گفت: با شرایط فعلی، مقایسه کردن حقوق و مزایای فرهنگیان با سایر کارمندان صحیح نیست؛ البته از سال آینده، با اجرای نظام هماهنگ حقوق که بودجه آن نیز در نظر گرفته شده، این مشکلات حل می شود.

وی در ادامه درباره نبود توازن در توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: هجومی که به شهرهای بزرگ وجود دارد، واقعیت تلخی است که پیش رو داریم که به تبع آن، بسیاری از مناطق محروم با کمبود معلم مواجه می شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که البته نمی توان به زور کسی را وادار به بازنشستگی کرد، قوانین استخدام فرهنگیان را نیازمند بازنگری دانست و عنوان کرد: رویکرد جدید این است که زوج های فرهنگی حداقل در یک منطقه مشغول به کار شوند تا مشکلات، اندکی کاهش یابد.

وی درباره پیشرفت های صورت گرفته در نظام آموزشی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به رشد قابل توجه باسوادی در کشور اشاره و اعلام کرد: پیش از انقلاب، تعداد باسوادان کشور در رده های مختلف سنی در مجموع 48 درصد بود، اما شمار باسوادان کشور پس از انقلاب و در حال حاضر، به بیش از 85 درصد رسیده است که این موضوع رشد بسیار قابل توجه سوادآموزی و باسوادی در بین اقشار مختلف جامعه با نرخ رشد 97 درصدی را نشان می دهد.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای محرومیت زدایی و تحقق عدالت آموزشی بین طبقات مختلف جامعه و شهرهای مختلف کشور پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: رسیدگی به مناطق محروم از اولویت های همه دولت های پیشین و از جمله دولت نهم با محوریت شعار عدالت محوری بوده و بر اساس آن، همواره تلاش شده است که محرومیت های آموزشی از مدارس مرتفع شود.