آرشیو یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۳۶
داخلی
۵

بهره برداری از سامانه توپ پدافند هوایی هوشمند در اولین روز دهه فجر صورت گرفت

گروه سیاسی سامانه توپ پدافند هوایی هوشمند صدمیلی متری دیروز همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار در مراسم افتتاح این سامانه پدافند هوایی اظهار داشت: در راستای تدابیر فرماندهی معزز کل قوا برای مقابله با تهدیدات هوایی شامل تهدیدات هواپیماها، بالگرد ها و موشک های کروز، سامانه توپ پدافند هوایی 100 میلی متری و مهمات مورد نیاز آن به صورت کاملا بومی در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شد.

وی افزود: از قابلیت های مهم این سامانه، هوشمند بودن آن است؛ به گونه ای که با مجموعه رادار و یا اپتیک، هدف را ره گیری و به صورت کاملا هوشمند بدون نیاز به خدمه، توانایی شلیک به سمت اهداف را دارد.

وزیر دفاع همچنین گفت: سامانه جدید پدافند هوایی ایران، هواپیماها و دیگر پرنده های هجومی را تا ارتفاع 55 هزار پا (معادل 18 کیلومتر) تحت پوشش قرار می دهد.

از سوی دیگر فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش خبر داد: همزمان با سالروز ارتش، ناوشکن جماران به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می شود. سیدمحمود موسوی گفت: ناوشکن جماران توسط نیروهای داخلی ساخته شده و قابلیت های این ناوشکن در ابعاد زیرسطحی، سطحی و هوایی است.