آرشیو دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۵
شهرستان ها
۲۰

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی:

مشهد - خبرنگار رسالت:

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: حفظ و صیانت از موقوفات امام رضا(ع) براساس نیات واقفین یکی از بزرگترین دستاوردهای آستان قدس رضوی در 30 ساله اخیر است.

محمد ضرابی در گفتگویی با اشاره به روز وقف، گفت: حدود یکهزار وقف نامه در آستان قدس رضوی توسط گروهی از مجرب ترین استادان و کارشناسان حوزه و دانشگاه بازخوانی شده تا براساس نیات واقفین در 25 فصل مختلف به آنها عمل شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار و 945 رقبه توسط نیکوکاران وقف آستان قدس رضوی شده است، تاکید کرد: توسعه و شکوفایی موقوفات در طول 30 سال گذشته از انقلاب اسلامی در قیاس با سایر اعصار پس از شهادت امام رضا(ع) بی سابقه است.

وی به قدمت 900 ساله موقوفات آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: صیانت از موقوفات براساس بازنویسی وقف نامه ها، از جمله مهمترین دستاوردهای آستان قدس رضوی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی است.

ضرابی به تنوع موقوفات آستان مقدس حضرت رضا(ع) به لحاظ موضوعی اشاره کرد و یادآور شد: تلاش در جهت گسترش فرهنگ وقف، شناسایی و عمل دقیق در راستای نیت واقفان و صیانت از موقوفات همواره مورد تاکید آستان قدس رضوی بوده است و تحقق این اهداف در ذیل مدیریت موفق اسلامی به نتیجه رسیده و تداوم خواهد یافت.