آرشیو دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۵
سیاسی
۲

آیت الله مکارم شیرازی: افراطی گری وهابی ها منجر به تحریم عمره مفرده می شود

یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: اگر وهابی ها به اقدامات خود در مکه و مدینه ادامه دهند، عمره مفرده را تحریم خواهیم کرد.

به گزارش فارس از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر دیروز در درس خارج خود در سخنانی با اشاره به اقدامات اخیر در کنار قبرستان بقیع و توهین به شیعیان اظهار داشت: رفتن به عمره مفرده مستحب بوده و در زمانی جایز است که با عزت و آبروی شیعه همراه باشد. وی تاکید کرد: اگر وهابی های افراطی به اقدامات خود در هنگام برگزاری مراسم های عمره مفرده ادامه دهند، عمره مفرده را تحریم می کنیم.

این مرجع تقلید خواستار اقدام قاطع و بررسی وضعیت شیعیان در هنگام عزیمت به عمره مفرده از سوی سازمان حج و زیارت شد و خاطرنشان کرد: باید در زمینه مقابله با چنین اقدامات و بی احترامی هایی تصمیمات جدی اتخاذ شود. وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم ایران در مراسم عمره مفرده در طول سال تاکید کرد: اگر اقدامات این چنینی وهابیون خاتمه نیابد، دیگر امنیت لازم برای زیارت خانه خدا وجود ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی توجه دولت عربستان به حل این مشکل را مورد تاکید قرار داد و افزود: دولت عربستان باید مانع از این حرکات افراط گرایانه وهابیون بشود.وی با بیان اینکه وهابیون فقط اسلام را در خشونت خلاصه کرده اند، افزود: اقدامات این گروه باعث معرفی نادرست اسلام می شود و دولت عربستان باید با پیگری مجدانه این مسئله جلوی رفتار نامناسب وهابیون و آلوده شدن حرمین شریفین در مکه و مدینه را بگیرد.