آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۹۳۱۵
حوادث
۱۵

اورژانس بیمارستان ها در نوروز مصدومان را پذیرش می کنند

بیمارانی که به اورژانس بیمارستان های دولتی و خصوصی مراجعه می کنند باید از سوی بیمارستان پذیرش شده و به آنان خدمات داده شود.

به گزارش ستاد خبری نخستین کنفرانس بین المللی ایمنی ره، غلامرضا معصومی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور درباره پذیرش نشدن برخی از مصدومان در بخش اورژانس بیمارستان های خصوصی گفت: در بحث قانون این گونه آمده است که باید بیمار ثابت کند که بر اثر سانحه مصدوم شده است و تعریفی که از بیمار مصدوم شده این است که باید شخص آسیب دیده توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شود. یا این که از طرف پلیس یا کلانتری ثابت شود که شخص در حین تصادف مصدوم شده است.

البته نمی توان به طور قطع گفت که برخی از بیماران در بخش اورژانس دچار مشکل نشده اند ولی با این حال در تلاش هستیم که با ارائه برنامه های مدون این مشکلات را هم برطرف کنیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در مورد اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی گفت: به دلیل آن که بحث پیشگیری هم از جمله برنامه های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی است، این مرکز اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده است. پیش از این بسیاری از مصدومین تصادفات در بین راه فوت می کردند که با توجه به اقدامات چند سال گذشته، 50 درصد تلفات سوانح رانندگی در همان محل سانحه فوت می کنند. این به معنی آن است که 50 درصد پیشگیری صورت گرفته است.