آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۹۳۱۵
شهرستان ها
۱۱

استاندار:استان مرکزی با غنای فرهنگی موزه مردم شناسی ندارد

اراک- خبرنگار کیهان:

استاندار مرکزی گفت: این استان با داشتن شخصیت های بزرگ و تاثیرگذار و غنای فرهنگی هم اکنون با عدم انسجام فرهنگی مواجه است.

علی اکبر شعبانی فرد در نشست اعضای ستاد اطلس فرهنگی استان مرکزی با تاکیدبر اینکه این استان از سالیان دور دارای یک بنیه فرهنگی- دینی بوده است افزود: شرایط فرهنگی استان مطابق با تاریخ بلندمردان و زنان بزرگ آن نیست به نحوی که حتی یک موزه مردم شناسی در این استان وجود ندارد.

وی افزود: در این استان 60 جلد کتاب برای معرفی شهرها و تاریخ نگاری شهرستان ها به چاپ رسیده که در هیچ کدام به صورت عمیق به مسائل و سابقه تاریخی استان پرداخته نشده است.

وی به انسجام و هماهنگی دستگاه های متولی فرهنگ اشاره کرد و گفت: انسجام دستگاه های فرهنگی در تدوین استراتژی و اطلس فرهنگی می تواند در این زمینه گره گشا باشد.

استاندار مرکزی با تاکید بر تدوین دورنمای فرهنگی استان اظهار داشت: توجه به اقشار مختلف مردم و نیازهای آن باید در تدوین اطلس فرهنگی استان مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: در تدوین این اطلس باید از نظرات استادان دانشگاه، دانشجویان رشته های مردم شناسی و جامعه شناسی و کارشناسان و متخصصان دستگاه های مختلف استفاده کرد.

گفتنی است به تازگی تدوین اطلس جامع فرهنگی در استان مرکزی آغاز شده است. این اطلس تمام چالش های مربوط به حوزه فرهنگ را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده تا بتواند گره گشای چالش های فرهنگی استان باشد و همچنین در تدوین و برنامه ریزی های آینده مورد استفاده قرار گیرد.