آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۲۵۳۱
جامعه
۱۷

انتقاد وزیر علوم از وضعیت دانشگاه تربیت معلم

تبدیل دانشگاه تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان

گروه جامعه: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی مشکلات دانشگاه تربیت معلم گفت: پیشنهاد تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه فرهنگیان به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده و اساسنامه این دانشگاه بزودی به شورا ارسال می شود.

محمدمهدی زاهدی درباره بحث حذف عنوان تربیت معلم از دانشگاه مذکور گفت: بنده یک نامه به صورت تحلیلی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و طی آن به طور مفصل مسائل دانشگاه تربیت معلم و مشکلاتی را که گریبانگیر آنهاست، مطرح کردم و در این میان 2 پیشنهاد مشخص ارائه و بیان شد، به این ترتیب که دانشگاه تربیت معلم یا این عنوان را باید داشته باشد یا نداشته باشد و اگر قرار است عنوان تربیت معلم روی آنها باشد، این عنوان نباید به صورت صوری و ظاهری باشد؛ بلکه باید کاملاعملیاتی باشد.

وی در ادامه با بیان این که شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت باید برنامه ویژه ای برای این مساله داشته باشند، اظهار کرد: به عنوان مثال هیچ تضمینی برای استخدام و به کارگیری دانشجوی دانشگاه تربیت معلم در وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلم نیست و این موضوع، باعث کاهش انگیزه در دانشجویان و استادان می شود.

وی خاطرنشان کرد: در آن نامه تحلیل کردیم، اگر عنوان تربیت معلم را نمی خواهند، اجازه دهند این دانشگاه را تغییر نام داده، در کنار آن یک دانشگاه دیگر ایجاد شود که صرفا با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش به تربیت نیرو و کادر برای وزارت آموزش و پرورش بپردازد. در این ارتباط این بحث در شورای عالی طرح و فعلابا آن موافقت شده است، به این ترتیب که ما دانشگاهی را برای تربیت نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در مقاطع مختلف داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این بوده که دانشگاه زیر نظر وزارت علوم باشد و این دانشگاه می تواند شعبه های زیادی را در استان های مختلف داشته باشد.