آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۶۶۷۶
شهرستان ها
۲۰

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: خراسان شمالی به لحاظ فضاهای آموزشی از استان های دیگر فاصله زیادی دارد

بجنورد- خبرنگار رسالت:

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در مراسم معارفه مدیر کل نوسازی، توسعه تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی به لحاظ فضاهای آموزشی در مقایسه با استان های دیگر فاصله زیادی دارد و فضاهای آموزشی این استان نیازمند مقاوم سازی هستند.

دکتر رئیسی افزود: در سال 84 و ابتدای دولت نهم از 6400 کلاس درس موجود در استان خراسان شمالی بیش از 3 هزار و 500 کلاس درس یا تخریبی بودند و یا نیازمند مقاوم سازی هستند. وی اظهار داشت: در 4 سال گذشته اعتبارات عمرانی در این بخش دو برابر شده و اعتبار جایگزینی بیش از 460 کلاس درس به استان خراسان شمالی داده شده است.

وی در بخش مقاوم سازی مدارس استان گفت: مرحله مطالعاتی تعدادی از مدارس استان به پایان رسیده است و ما امیدواریم عملیات مقاوم سازی آنها بزودی آغاز گردد.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال رقم بسیار خوبی برای این امر به استان اختصاص یابد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خواستار توجه جدی به خیرین مدرسه ساز و بسط و گسترش مشارکت های مردمی در امر مدرسه سازی شد و افزود: در سال گذشته تعهدات خیرین مدرسه ساز در خراسان شمالی 3/7 میلیارد تومان بوده و این تعهدات در 3 سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

دکتر رئیسی خاطر نشان کرد: متاسفانه سهم این استان نسبت به تعهدات امسال خیرین کشور که بیش از 613 میلیارد تومان است بسیار ناچیز است.

در این جلسه مهندس ابوالقاسم بابایی به عنوان مدیر کل جدید نوسازی مدارس خراسان شمالی معرفی شد.