آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۴۱۸۸
ایران زمین
۱۹

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

شیراز- سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری شیراز از طریق برگزاری تئاترهای خیابانی در فضاهای عمومی به آموزش فرهنگ ترافیک می پردازد.

این سازمان تئاترهای آموزشی ویژه عموم مردم و دانش آموزان را در خیابان ها، پارک ها، فرهنگسراها و فضاهای عمومی برگزار می کند. اجرای نمایش های عروسکی ویژه نوآموزان مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی، آموزش فرهنگ ترافیک در قالب پرده خوانی و نقالی، نمایش فیلم، ساخت انیمیشن و سخنرانی آموزشی از دیگر برنامه هایی است که این سازمان در نظر دارد در سال 88 براساس جدول زمان بندی آموزش خود به اجرا گذارد که این برنامه ها از طریق فرهنگسراها و مدارس به دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی، دبستان و راهنمایی ارائه می شود. علاوه بر پیش بینی آموزش 70 هزار نوآموز براساس جدول زمانبندی آموزش، طراحی و چاپ توصیه های ایمنی ترافیکی در قالب بروشور، تدارک لوازم کمک آموزشی با طراحی جدید، تهیه انیمیشن، تیزر و مسابقات شاد تلویزیونی از اقدامات دیگری است که برای گروه های هدف پیش بینی شده است.

قائن - جشنواره کشوری سرزمین زیتون با عنوان مقاومت و پایداری در گستره سبز اسلامی 14 تا 16 اردیبهشت در شهرستان قائن برگزار می شود.

این جشنواره به منظور ارج نهادن به مقاومت و پایداری مردم فلسطین و ثبت و ضبط و ارائه تصویری حقیقی از این سرزمین و شناساندن مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین و با هدف دستیابی به آثار فاخر و ارزشمند در بخش فیلم کوتاه برگزار خواهد شد. فیلم های مذکور در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قائن به مدت سه روز برای تماشای علاقه مندان به نمایش درخواهد آمد. همچنین نهمین جشنواره انجمن سینمای جوان منطقه یک کشور از 30 فروردین تا 12 اردیبهشت ماه در بخش های فیلم، فیلمنامه، عکس و پوستر با حضور 11 استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، مرکزی، هرمزگان، یزد و بوشهر برگزار می شود.