آرشیو چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۴۲
اخبار اقتصادی
۴

تا پایان ماه جاری قطار نصف جهان به دروازه قرآن می رسد

خط آهن اصفهان-شیراز و بم-زاهدان تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح و راه اندازی می شود.

حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری در حاشیه همایش سراسری مسئولان این وزارتخانه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بروز عوامل غیرمترقبه مانند بارش باران و برف مانع راه اندازی به موقع این پروژه ها در موعد مقرر در اسفندماه سال 87 بوده است.

وی همچنین در این همایش اظهار داشت: مدیریت بهینه منابع، اصلاح روش ها، تکمیل طرح های نیمه تمام، توسعه راه آهن، توجه به راه های روستایی و شبکه آزادراه ها از اولویت های امسال وزارت راه و ترابری است.

وی سپس تصریح کرد: مدیران با اولویت بندی طرح ها و مدیریت بهینه زمان و هزینه، اجرای طرح ها را سرعت دهند.

بهبهانی بازدیدهای سرزده را از وظایف مدیران استانی راه و ترابری در سال جاری برشمرد و گفت: تمام مدیران استانی باید «بازدیدهای سرزده» را سرلوحه کار خود قرار داده و از این طریق مشکلات مردم در بخش های خدماتی را به سرعت رسیدگی و برطرف کنند.

وی افزود: مدیرانی که از نزدیک با مشکلات بخش های خدماتی واحدها و روند اجرای طرح های عمرانی آشنا می شوند، فریب برخی آمارهای غلط و اشتباه را نخواهند خورد.

وی، استفاده از روش های نوین در طراحی پروژه های عمرانی از جمله کاهش ارتفاع سطح جاده ها، کاهش تعداد و طول آب روها، ساخت باند دوم بزرگراه پس از تکمیل باند اول، پرهیز از تقاطع های راه آهن و جاده و استفاده از مصالح و معادن نزدیک به محل اجرای طرح را مهم خواند و گفت: از ساخت پل های طویل بر روی سیلاب های خشک خودداری شود.

شایان ذکر است وزیر راه قبلا درباره خط آهن زاهدان- بم گفته بود: این طرح بزرگ ملی با 300 میلیارد تومان اعتبار به اجرا درآمده است.

با بهره برداری از خط آهن زاهدان-بم، خط آهن شبکه ریلی کشور که از شمال به اروپا و از شرق به آسیای میانه وصل است، از جنوب شرق هم به شبه قاره هند متصل خواهد شد.

این خط آهن دارای 330 کیلومتر طول و 17 دستگاه تونل است.

وزیر راه و ترابری همچنین طول خط آهن اصفهان-شیراز را 500 کیلومتر عنوان کرده بود.