آرشیو چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۴۲
اخبار اقتصادی
۴

24 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در سال 87

طبانک اطلاعاتی شهرک ها و واحدهای صنعتی توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای رسیدن به توسعه این شهرک ها در کشور یک ماه آینده راه اندازی می شود.

علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن در جمع مدیران و کارکنان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با راه اندازی سیستم و سازوکار دقیق تحت وب در سازمان مرکزی و مراکز استان ها، می توان اطلاعات به روز درباره ظرفیت ها، میزان تولید و وضعیت واحدها را به صورت ماهیانه و سالیانه جمع آوری کرد که این اقدام در راستای توسعه شهرک های صنعتی بسیار موثر خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: راه اندازی این بانک اطلاعاتی ظرف مدت یک ماه توسط این سازمان به مرحله اجرا درآید.

وزیر صنایع و معادن در ادامه با اشاره به پیشرفت های چشمگیر صنعت و معدن طی سال های اخیر تصریح کرد: سال گذشته توانستیم در بخش سرمایه گذاری های صنعتی به حدود 24 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری دست یابیم که رشد 90 درصدی را نشان می دهد.

محرابیان به وجود 790 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شهرک ها از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار هستند اما توسعه در این زمینه نیازمند توجه بیشتری است.

وی با اشاره به بحران اقتصادی جهانی، بر اتخاذ سیاست گذاری های خاص در داخل کشور تاکید کرد و گفت: برای این که صنعتگران ما بتوانند با خیال آسوده به تولید بپردازند، وجود شهرک های صنعتی مدرن و پیشرفته الزامی است و از این طریق می توان به تولید مناسب دست یافت.