آرشیو چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۴۲
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

از بخت بد پیدا می شود!

عضو مرکزیت حزب مشارکت در واکنش به انتشار موضع تند وی علیه مهدی کروبی به طنز و تمسخر متوسل شد.

پیش از این برخی رسانه ها از قول سعید حجاریان نوشته بودند که «مهدی کروبی غضنفر است و هرگز نمی گذارم اصلاح طلبان از او حمایت کنند» اما حجاریان ضمن تکذیب این اظهارات، به تمسخر منابع رسانه ای پرداخت و از این طریق کوشید سندیت خبر مذکور را زیر سؤال ببرد.

فارغ از سندیت خبر اخیر یا خلاف واقع بودن آن، باید عنایت داشت که اتخاذ مواضع تند علیه برخی چهره های روحانی نظیر کروبی و خاتمی و مجمع روحانیون و... در میان افراطیون مدعی اصلاحات، امری جا افتاده و رایج است که صرفا به عنوان یک نمونه می توان به اظهارات چند سال پیش حجاریان در مصاحبه با روزنامه دولتی ایران (در زمان مدیریت حزب مشارکت بر این روزنامه) استناد کرد، آنجا که گفته بود: «ترجیح می دهم درباره خاتمی صحبت نکنم، مبادا که به او بربخورد. او با ما تفاوت داشت. خاتمی روحانی بود و گروه خونی اش بیشتر به مجمع روحانیون می خورد. حزب مشارکت ما هم با مجمع خیلی فرق دارد، هرچند خاتمی در بین اعضای مجمع بهترین است. مجمع روحانیون، بدترین خیلی دارد. ما از ابتدا هم می دانستیم خاتمی با ما فرق دارد. بین اجزای سیستم فکری او سازگاری وجود ندارد. او آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات زد.»

همچنین «صبح امروز»، روزنامه زیر نظر حجاریان نقش بی سابقه و ناجوانمردانه ای در معرفی آقای هاشمی به عنوان «عالیجناب سرخپوش...» داشت؛ ردیف کنید در کنار این مواضع، «حرف مفت خواندن جنبش دانشجویی، فولکس قورباغه ای معرفی کردن سازمان مجاهدین، زمزمه خوراندن جو به قاطر اصلاحات پای کتل و...» را که از امثال آقای حجاریان چهره همان آقایی را می سازد که می گفت هر وقت در محله ما چیزی گم می شود اول می آیند سراغ خانه ما و از بخت بد ما، جنس گمشده را هم در خانه ما پیدا می کنند!

البته سردبیر روزنامه حجاریان (علوی تبار) هم در به کارگرفتن ادبیاتی نظیر گاز گرفتن و لگد انداختن اصلاح طلبان به هم دست کمی از خود وی نداشت.