آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۴۳
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

از قضا سرکنگبین صفرا فزود

نتایج نظرسنجی یک موسسه افکارسنجی دانشگاهی نشان می دهد بیش از 60 درصد مردم قطعا و به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد.

به گزارش منابع خبری، نتایج این نظرسنجی که در فروردین امسال برگزار شده است نشان می دهد، 2/67 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی قطعا و به احتمال زیاد در انتخابات شرکت خواهند کرد و میزان مشارکت انتظاری نسبت به نظرسنجی اسفند همین مرکز نظرسنجی نیز دو درصد افزایش نشان می دهد.

بنابراین گزارش، نتایج این نظرسنجی برای فروردین نشان می دهد 1/45 درصد شرکت کنندگان قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد. 1/22درصد به احتمال خیلی زیاد شرکت خواهند کرد. 17 درصد اظهار داشته اند که هنوز تصمیمی نگرفته اند. 7/5درصد به احتمال کم شرکت خواهند کرد. 9/9درصد اظهار داشتند که تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند و 2/2درصد نیز پاسخی نداده اند.

نتایج این نظرسنجی برای اسفند به ترتیب 9/43 برای شرکت قطعی، 6/21 شرکت به احتمال زیاد، 2/17 برای عدم تصمیم، 9/5 احتمال کم، 1/11 عدم تمایل به شرکت و 3/0 بی پاسخ است.

این میزان از علاقمندی به مشارکت در انتخابات و همچنین گسترش تدریجی آن طی یک ماه گذشته حاکی از آن است که سیاه نمایی گسترده جریان های بیگانه و برخی عناصر داخلی علیه انتخابات نتوانسته در اراده قاطبه مردم ایران تاثیر بگذارد و به فضل الهی میزان میل به مشارکت در هفته های آتی، افزایش نیز خواهد داشت.