آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۶۶۹۰
شهرستان ها
۱۶

وزیر دین اندونزی در بازدید از موزه آستان قدس رضوی؛

به پیشرفت ایران در گسترش مبانی اسلامی افتخار می کنم

مشهد- خبرنگار رسالت:

وزیر دین کشور اندونزی گفت: با حفظ و نگهداری اشیای تاریخی در موزه های ایران و بخصوص موزه آستان قدس رضوی گذشته ایران هیچ وقت فراموش نمی شود.

مفتوح بصیونی در مصاحبه ای افزود: از اینکه ایران توانسته بعد از انقلاب اسلامی در روند خود بخصوص در زمینه های مبانی اسلامی و ساخت حرم مطهر رضوی به پیشرفت های والایی برسد افتخار می کنم.

وی در خصوص هنر معماری اسلامی که در حرم مطهر اجرا شده، اظهار کرد: اینکه مهندسان و معماران ایرانی توانسته اند بدون دخالت هیچ فرد خارجی به ساخت این مکان وسیع بپردازند باعث حیرتم شده است.

وی با اشاره به توسعه و صیانت موقوفات آستان قدس رضوی اظهار داشت: امیدواریم با توسعه فضاهای همکاری با جمهوری اسلامی ایران به چنین پیشرفتی دست یافته و موجبات اعتلای اندونزی را فراهم آوریم.

بصیرتی در خصوص تناسبات فرهنگی و تعاملاتی که در بحث موزه وکتابخانه آستان قدس رضوی برقرار است افزود: تا امروز هیچ گونه ارتباطی بین دو کشور در این خصوص برقرار نبوده است ولی در نشستی که با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران داشتیم قرار است که تعاملاتی انجام پذیرد.

وی در مورد احساس خود در حرم مطهر بیان کرد: هنگامی که وارد حرم مطهر شدم از حضرت رضا (ع) خواستم که یک جایگاه ویژه نزد خودش برایم قرار دهد و رزق و روزی مردم کشورم را بیفزاید.وزیر دین اندونزی خاطر نشان کرد: امیدواریم که با راه اندازی پرواز مستقیمی که بزودی بین ایران و اندونزی برقرار می شود روابط بیشتر از قبل شود و مردمان دو کشور نسبت به یکدیگر شناخت بیشتری پیدا کنند.