آرشیو یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۷۹۳
خبر
۶
رویداد

مسعود نیلی:انحلال سازمان مدیریت به بهانه ادامه تصمیم شهید رجایی، انحرافی است

مسعود نیلی، رییس دانشکده اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف درباره انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به دنبال تصمیم شهید رجایی تصریح کرد: انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به این بهانه که 28 سال قبل شهید رجایی قصد انجام این کار را داشته اند، توجیه پذیر نیست.

وی در گفت وگو با «ایلنا» ادامه داد: اینکه رییس جمهور در توجیه انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می گوید تصمیم شهید رجایی را ادامه داده است، یک بحث انحرافی است و اصلانمی توان از آن به عنوان دلیل منطقی یاد کرد. وی افزود: باید دید که یک سازمان که مغز برنامه ریزی و هدایت اقتصادی است تا چه میزان در تصمیم گیری های دولت نقش دارد

و بر مبنای آن تصمیم گرفته شود. باید دید امروز این دستگاه کارآیی دارد یا خیر؟ اینکه 28 سال قبل چنین تصمیمی گرفته شده بوده نمی تواند مبنای تصمیم گیری امروز باشد و این سازمان مهم را بر مبنای آن منحل کرد. نیلی خاطرنشان کرد: باید شرایط امروز سنجیده می شد و سازمان مدیریت با این سابقه طولانی و نقش مهم در هدایت تصمیمات اقتصادی، منحل نمی شد؛ اما دولت نهم با این توجیه که قرار بوده این سازمان 28 سال قبل منحل شود، به این کار دست زد تا امروز تبعات انحلال این سازمان در اقتصاد نمایان شود.