آرشیو یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۷۹۳
بازرگانی
۵

لایحه جدید امور گمرکی خرداد ماه به مجلس می رود

رییس کل گمرک ایران از ارائه لایحه اصلاحیه امور گمرکی به مجلس در خردادماه امسال خبرداد و گفت: این لایحه هم اکنون در حال گذراندن مراحل تکمیلی در کارگروه تحول اقتصادی دولت است.

اردشیر محمدی در گفت وگو با مهر با بیان اینکه لایحه امور گمرکی هم اکنون در حال گذراندن مراحل نهایی بررسی و تکمیل در کارگروه تحول اقتصادی دولت است، افزود: پس از اتمام مراحل تکمیلی لایحه در کارگروه، لایحه امور گمرکی تقدیم مجلس خواهد شد.

رییس کل گمرک ایران با اظهارامیدواری نسبت به اینکه لایحه اصلاحیه امور گمرکی در خردادماه امسال توسط دولت به مجلس تقدیم شود، یکی از ماموریت های گمرک در راستای اجرای اصلاح نظام گمرکی را اصلاح قوانین و مقررات عنوان کرد و افزود: به همین منظور اصلاح قانون امور گمرکی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به تصویب قانون امور گمرکی کشور و آیین نامه اجرایی آن در سال 1350 که مدت زمان زیادی از این تاریخ می گذرد، بر اصلاح این قانون متناسب با شرایط امروز تاکید کرد و افزود: در این راستا کارگروهی به مسوولیت معاونت امور گمرکی گمرک ایران تشکیل شده است.

رییس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه پیش نویس لایحه امور گمرکی به صورت غیررسمی به کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس ارائه شده است، اصلاح نظام گمرکی را جزو 7 محور طرح تحول اقتصادی دولت عنوان کرد.