آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۵۹
اخبار کشور
۱۴

مسئول سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس سپاه:

دهکده های مقاومت در استان ها راه اندازی می شود

مشهد- خبرنگارکیهان:

سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس سپاه با اشاره به تاثیرات بسیار مثبت اردوهای راهیان نور در انتقال فرهنگ دفاع مقدس بر جوانان و نوجوانان، از ایجاد و راه اندازی دهکده های مقاومت در استانها خبر داد.

علیرضا جاهد با بیان این مطلب در همایش مدیران اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه افزود: قرار است در آینده نزدیک دهکده های مقاومت در استانها و مناطق مختلف کشور ایجاد شود، بدین شکل که در این دهکده ها، با ایجاد میادین تیراندازی، احداث سنگرهای انفرادی و جمعی و ایستگاه های صلواتی و فضاسازی لازم، حال و هوای جبهه و جنگ در این دهکده ها ترسیم شود.

وی از احداث اماکنی برای آموزش اسب سواری و شنا در این دهکده ها خبر داد و گفت: این دهکده ها به منظور استقرار بسیجیان و پرداختن به امور فرهنگی و هنری راه اندازی می شود.

جاهد در ادامه بر انسجام هرچه بیشتر ستادهای راهیان نور در سطح کشور تاکید کرد و گفت: درنظر داریم امسال، با ادغام سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه با بسیج، برنامه های راهیان نور در قالب یک دستورالعمل تدوین و کلیه امور مربوط به اردوهای راهیان نور به صورت منسجم پیگیری و اجرا شود.

مسئول سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر تداوم حرکت راهیان نور گفت: با تمهیدات و پیش بینی های انجام شده، در سال جاری بیش از پانصد هزار نفر بسیجی سراسر کشور، از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس واقع در شمال غرب کشور، بازدید می کنند.

این مقام مسئول تشکیل آلبوم جنگ و بانک اطلاعاتی را از برنامه های دیگر ستاد راهیان نور سپاه در سالجاری عنوان کرد و گفت: با این طرح دانش آموزان، دانشجویان، مهندسان، پزشکان، کارگران و هر قشری از اقشار جامعه که به نحوی در جنگ نقش آفرین بوده اند دارای آلبوم مستند جداگانه ای از عکس و اطلاعات مربوط به آن خواهند شد.

گفتنی است همایش سالیانه مسئولین و مدیران سازمان اردویی سپاه از روز جمعه به مدت سه روز در محل مجتمع فرهنگی اقامتی میعاد و در مشهد مقدس برگزار شد.