آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۶۷
صفحه آخر
۱۶

رئیس مجلس عوام انگلیس در پی رسوایی مالی نمایندگان استعفا کرد

رئیس مجلس عوام انگلیس در پی رسوایی مالی نمایندگان این مجلس استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، رسوایی مالی نمایندگان پارلمان انگلیس، «مایکل مارتین» رئیس مجلس عوام این کشور را به استعفا واداشت؛ اتفاقی که در 300 سال اخیر سابقه نداشته است.دیلی تلگراف افزود، مارتین در جملاتی کوتاه اعلام کرد که در تاریخ 21 ژوئیه از مقام ریاست مجلس نمایندگان استعفا خواهد داد.

پیش از این در سال 1695 سر«جان تره وور» از ریاست مجلس عوام استعفا کرده بود. انتظار می رود به دنبال استعفای مارتین، نمایندگان مجلس عوام نیز که سوءاستفاده مالی آنها برملاشده است، در پیروی از او استعفا کنند.

استعفای مارتین بدون شک شکست «گوردون براون» نخست وزیر انگلیس را در انتخابات میان دوره ای در یکی از حوزه های انتخابیه اسکاتلند که از استحکامات حزب کارگر به شمار می رود، رقم خواهد زد.براون در مورد فساد مالی نمایندگان، عملکرد مارتین را غیرقابل دفاع خواند و اعلام کرده است که نمایندگان متخلف از اعضای حزب کارگر را از این حزب اخراج خواهد کرد.

گفتنی است، روزنامه دیلی تلگراف هفته گذشته گزارش رسواکننده ای را در مورد سوءاستفاده های مالی برخی نمایندگان مجلس، وزیران کابینه و حتی نخست وزیر از دارایی های عمومی منتشر کرد که اولین نتیجه آن، استعفای مارتین بود. چند وزیر و مقام مسئول دیگر نیز از مقام خود کناره گیری کردند.