آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۱۵
اقتصادی
۴

رئیس ستاد تحول صنایع و معادن

500 واحد صنعتی و معدنی امسال بازسازی می شوند

بخش اقتصادی:به منظور اصلاح الگوی مصرف انرژی در بخش 500 واحد صنعتی و معدنی انرژی بر تا پایان سال جاری بازسازی می شوند و سایر واحدها نیز تا پایان سال 90 مورد بازسازی و تکمیل قرار خواهند گرفت. مهندس سیدرضا فاطمی امین رئیس ستاد تحول صنایع و معادن دیروز در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: برای اصلاح الگوی مصرف در بخش صنایع و معادن 20 طرح توسط وزارت صنایع و معادن تعریف شده و هزار طرح دیگر نیز توسط واحدهای صنعتی اجرا خواهد شد.وی گفت: میزان مصرف انرژی در ایران تقریبا چهار برابر میانگین جهانی است که براساس برنامه ریزی های انجام شده این میزان تا سال 1393 به متوسط جهانی خواهد رسید. مهندس فاطمی امین یادآور شد، شدت مصرف انرژی در صنعت فولاد ایران 54 صدم درصد است که یک صدم درصد بیش از میانگین جهانی است.

وی افزود: میزان مصرف انرژی در تولید جهان از میانگین جهانی کمتر است.

رئیس ستاد تحول صنایع و معادن یادآور شد برای 23 محصول صنعتی و معدنی استاندارد مصرف انرژی کرده ایم که پنج محصول از این تعداد تاکنون شامل استاندارد اجباری شده اند.

وی گفت:موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران موظف است تا تاریخ 88/7/1 استانداردهای موجود در مصرف انرژی محصولات و فرایندها را در صورت لزوم بروز رسانی نموده و تا 88/10/1 استاندارد مصرف انرژی را برای فرایندهای نساجی، ظروف شیشه ای و چینی، مس، فروآلیاژها، سرب، روی، چینی بهداشتی و سنگ بری تدوین نماید.موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با هماهنگی ستاد تحول صنایع و معادن موظف است اقدامات لازم برای آشنایی مدیران واحدهای صنعتی و معدنی با استانداردهای مصرف انرژی، راهبردهای افزایش کارایی و محصولات بهینه را انجام دهد.