آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۱۵
ورزشی
۲۳

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس با حمایت هواداران صعود می کند؟

بخش ورزشی:تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا امروز در ورزشگاه آزادی برابر بنیادکار ازبکستان صف آرایی می کند.

مرحله یک هشتم نهایی رقابتها در شرایطی برگزار می شود که از جمع 8 تیم صعود کننده 4 تیم عربستانی، 2 ازبکستانی، یک قطری و یک ایرانی، امشب 4 تیم بازنده از گردونه رقابتها خارج می شوند و چهار تیم پیروز با چهار تیم برتر منطقه شرق دیدار می کنند.

آخرین امید

پرسپولیس آخرین امید ایران در لیگ آسیا که پس از حذف زود هنگام استقلال، سپاهان و صبا وظیفه سنگینی برای دفاع از اعتبار فوتبال ایران به دوش دارد امروز در مصاف با بنیاد کار بیش از هر چیزی به حمایت هوادارانش چشم دوخته است.

هوادارانی که در آسیا پرشمارترین محسوب شده اند و نقش مهم و اساسی در صعود سرخپوشان تا مرحله یک هشتم داشته اند.

پرسپولیس با کسب عنوان پنجم لیگ برتر از راهیابی به پیکارهای سال آینده آسیا بازمانده و در یک چهارم نهایی جام حذفی مغلوب پاس همدان شده و همچنان از مسائل حاشیه ای رنج می برد و حتی قبل از دیدار حساس با الشباب عربستان بحران در این تیم محبوب اوج گرفت و با اختلاف شدید بین بازیکنان، سرمربی و مدیران، احتمال پیروزی مقابل میهمان عربستانی بعید به نظر می رسید.

اکنون نیز سرخپوشان شرایطی کم و بیش مشابه آن زمان دارند و اگر در روزهای اخیر تا حدودی برمشکلات خود فائق آمده و از لحاظ روحی و روانی، بازیکنان در وضعیت مناسبی باشند می توانند در پایان مصاف حساس با بنیادکار سربلند از میدان خارج شوند و با حضور در جمع 4 تیم برتر منطقه غرب آسیا مرهمی برزخم ناکامیهای خود نهند.

پرسپولیس در غیاب مازیار زارع، کریم باقری و توره به ناچار با ترکیبی دگرگون به میدان می آید اما بازیکنان این تیم اگر در اندازه های واقعی خود ظاهر شوند شکست میهمان کار دشواری نخواهد بود.

در بنیادکار دو بازیکن اصلی جورایف و جانو ویکتور غایب هستند و اتکای این تیم به ریوالدو برزیلی و با تجربه است که اکثر حملات تیمش را همانند علی کریمی پایه گذاری می کند. شاید مهار مستقیم وی تا حدود زیادی از کارایی او بکاهد و این تاثیر منفی زیادی در کار گروهی بنیادکار ایجاد می کند و از فشار حملات این تیم خواهد کاست.