آرشیو چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۰
حوادث
۱۹

سارقان نقابدار دستگیر شدند

گروه حوادث: پس از چند روز تلاش پیگیر و تحقیقات فراوان از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان بوشهر 2 نفر از اعضای باند سارقان به عنف به دام افتادند.

سرهنگ شریفی، رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با بیان این خبر افزود: پس از دریافت چند گزارش درباره سرقت به عنف منزل، مغازه و وسایل داخل خودرو در استان با توجه به اهمیت موضوع، کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند. پس از شنیدن اظهارات مالباختگان و بررسی و تحقیقات ویژه متوجه شدند، این افراد با تشکیل گروهی از سارقان شرور با پوشیدن سر و صورت خود و به همراه داشتن چاقوی نامتعارف، ضمن ضرب و جرح شهروندان و تهدید و درگیری، اقدام به انجام این سرقت ها می کردند. بلافاصله اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفت و با کنترل دقیق مناطق آلوده و جمع بندی اطلاعات به دست آمده، اعضای گروه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی هر دو عضو گروه به دام کارآگاهان پلیس افتادند.

پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی، آنها در بازجویی ها اعتراف کردند که در گروه دو نفره با شناسایی طعمه ها، در موقعیتی مناسب برای سرقت نزد آنها رفته و با انواع شیوه ها اقدام به سرقت می کردند. در برخی موارد نیز با ضرب و شتم مالباختگان، اقدام به سرقت وجوه نقد می کردند. متهمان همچنین به چند فقره سرقت داخل خودرو، سرقت منازل، سرقت از مغازه ها و سرقت 4 میلیونی از پمپ بنزین که همگی با روش ذکر شده انجام می شد اعتراف کردند.