آرشیو چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۲
اخبار اقتصادی
۴

چه کسی دروغ می گوید؟

مهندس میرحسین موسوی، در مناظره تلویزیونی خود با آقای کروبی، با نشان دادن نموداری جعلی مدعی شد دکتر محمود احمدی نژاد آن نمودار را ارائه کرده است. وی نموداری را نیز تحت عنوان نمودار واقعی ضریب جینی به نمایش گذاشت و در کمال ناباوری ریاست محترم جمهوری را دروغگو خطاب کرد.

این در حالیست که در این نمودار جعلی یک سال حذف و ارقام برخی از سالها نیز جابه جا شده اند. نمودار منتسب به رئیس جمهور که توسط میرحسین موسوی به نمایش درآمد، با آنچه دکتر احمدی نژاد ارائه کرده بود، تفاوت های فاحش داشت. با مشاهده این تصاویر باید گفت آقای موسوی با استفاده از آمار غلط و برخلاف عرف و اخلاق، حرمت رئیس جمهوری را زیر پا نهاده که برخی افراد معلوم الحال نیز سخنان وی را دستاویز تخریب علیه دولت نهم قرار داده اند. حال باید پرسید که چه کسی دروغ می گوید؟

سمت راست نمودار ضریب جینی است که توسط دکتر احمدی نژاد ارائه شد. در سمت چپ نمودار (1) که توسط میرحسین موسوی به نمایش درآمد و به دروغ ادعا شد توسط دکتراحمدی نژاد ارائه شده بود. نمودار (2) به گفته موسوی نمودار واقعی ضریب جینی کشور است. این در حالی است که دو نمودار جعلی ارائه شده توسط موسوی در تعداد سالها و ضریب جینی اعلام شده توسط بانک مرکزی و هم چنین با آنچه دکتراحمدی نژاد ارائه کرده بود تفاوت فاحشی دارد.