آرشیو چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۲
صفحه آخر
۱۶

در جمع اعضای پارلمان

نخست وزیر انگلیس: به اشتباهاتم اعتراف می کنم

براون پس از عذرخواهی و ابراز ندامت در مقابل 350 تن از اعضای پارلمان از سقوط دولتش جلوگیری کرد.

به گزارش رویتر، «گوردون براون» نخست وزیر انگلیس پس از استعفای تعدادی از وزیران خود و ترمیم گسترده کابینه، دوشنبه شب با اعضای پارلمانی حزب کارگر دیدار و پس از ابراز ندامت و به رغم مخالفت های گسترده با ادامه رهبری وی، توانست حمایت اکثریت نمایندگان این حزب را کسب کرده و همچنان در قدرت باقی بماند.

براون گفت: من می دانم که باید پیشرفت کنم، من دارای نقاط ضعف و قوتی هستم، برخی امور را به خوبی می توانم انجام دهم و برخی امور را نه... اکنون مصمم هستم پس از گذراندن دشوارترین هفته های خود به مبارزه ادامه دهم.»

گفتنی است حزب حاکم کارگر به دنبال رسوایی های مالی گسترده نمایندگان مجلس عوام و اعیان و برخی اعضای هیئت دولت، طی یک ماه گذشته تحت فشار زیادی از سوی افکار عمومی این کشور و گروه های مخالف قرار داشت که در نهایت نیز باعث شد 10 عضو ارشد کابینه شامل وزیر و معاون وزیر استعفا دهند.

تاثیر رسوایی های گسترده مالی در زمان بدترین بحران اقتصادی این کشور، به انتخابات اخیر شوراهای محلی و پارلمان اروپا نیز سرایت کرد طوری که این حزب در هر دو انتخابات شکست خورد.

مطلب آخر اینکه پس از انتشار خبر باقی ماندن براون در قدرت، مخالفان براون بار دیگر ضمن مخالفت با ادامه نخست وزیری وی اعلام کردند که احتمال موفقیت حزب کارگر در انتخابات پارلمانی آتی بسیار اندک خواهد بود.