آرشیو چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۰
اقتصاد
۴

معاون وزیر اقتصاد:

سرمایه گذاری خارجی در ایران هر سالافزایش می یابد

گروه اقتصاد: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع بخش خصوصی استان مازندران گفت: سرمایه گذاری خارجی در ایران سال به سال افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، بهروز علیشیری در دیدار با جمع کثیری از فعالان اقتصادی در شهرک های صنعتی سلمان شهر و نارنجدار بن تنکابن، اظهار کرد: با توجه به بسترسازی های مناسبی که در جهت حمایت و تشویق از سرمایه گذاری خارجی در کشورمان صورت گرفته است، سرمایه گذاری خارجی در ایران افزایش خواهد یافت.

وی افزود: گزارش های مالی بین المللی نیز حاکی از آن است که ایران علی رغم بحران مالی جهانی و تحریم هایی که گریبانگیر کشورمان شد، می تواند رقم مطلوبی از سرمایه گذاری خارجی را جذب نماید، به عنوان مثال واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه آوریل خود پیش بینی کرده است طی سال های آتی ورود سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر جذب سرمایه گذاری خارجی، ستاد ویژه سرمایه گذاری خارجی تشکیل شد و 7 دفتر سرمایه گذاری خارجی در 7 کشور سرمایه پذیر از جمله اقدام های انجام شده بر این اساس است.

وی به حذف قوانین و موانع در جهت جذب سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و افزود: با کمک مجلس و قوه قضاییه موفق به تهیه طرحی برای اصلاح قانون کار و تجارت شدیم تا سرمایه گذاری خارجی در کشورمان افزایش یابد.

علیشیری افزود: بیش از 80 نشست تخصصی با بیش از 15 دستگاه اجرایی کشور و بخش خصوصی با حضور مسوولان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، انجمن مدیریت صنعت و سایر دستگاه های اجرایی برای بهبود فضای کسب و کار در کشور برگزار شده است.

این مقام مسوول به رفع مشکلات سرمایه گذاران خارجی ستادهای سرمایه گذاری استانی و ملی اشاره کرد و افزود: ریاست این ستادها در استان ها به استانداران محول شده است و در تهران ستاد سرمایه گذاری ملی به ریاست وزیر اقتصاد است که سریعا به اعتراض سرمایه گذاران رسیدگی کرده و دستور رفع موانع را صادر می کند.