آرشیو شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۷۴
اقتصاد
۶

بانک جهانی: رشد اقتصادی جهان امسال سه درصد کاهش خواهد یافت

بانک جهانی روز پنجشنبه اعلام کرد، رشد اقتصادی جهان طی سال 2009 بیش از سه درصد کاهش خواهد یافت که این رقم نسبت به پیش بینی قبلی این بانک بدتر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بانک جهانی، گرچه بازارهای مالی در برخی از کشورهای توسعه یافته به ثبات نسبی دست یافته، ولی نرخ بیکاری در این کشورها همچنان رو به افزایش است و این مساله فشار زیادی را به اقتصاد جهانی تحمیل می کند.

بانک جهانی در گزارش ماه مارس خود پیش بینی کرد، رشد اقتصادی جهان طی سال 2009 میلادی بیش از 75/1 درصد کاهش خواهد یافت. قرار است نشست دوروزه وزرای دارایی گروه هشت از روز جمعه در شهر لچه ایتالیا آغاز به کار کند. روبرت زولیک رئیس بانک جهانی در آستانه این نشست خواستار کمک بیشتر کشورهای توسعه یافته به کشورهای فقیر و در حال توسعه شد. گرچه پیش بینی می شود رشد اقتصادی جهان از سال 2010 آغاز شود ولی این روند به هیچ وجه

اطمینان بخش نیست و کشورهای فقیر و در حال توسعه از تاثیرات منفی شوک بحران اقتصادی و مالی در سال 2010 در امان نخواهند بود. خبر دیگر اینکه صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد، رشد اقتصادی جهان در سال 2010 به بیش از 4/2 درصد خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی صندوق کمتر از 9/1 درصد اعلام شده بود.