آرشیو چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۶
اقتصاد
۴

کمک بلاعوض 10 میلیون تومانی به کشاورزان نمونه

گروه اقتصاد: وزیر جهاد کشاورزی در مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه سال 87، گفت: به هر یک از 96 تولیدکننده و کشاورز نمونه کشور 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای خرید تجهیزات کشاورزی پرداخت می شود.

به گزارش فارس، محمد رضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی در مراسم هفته کشاورزی گفت: به هر یک از 96 کشاورز نمونه کشور علاوه بر جوایز در نظر گرفته شده قبلی تا سقف 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز پرداخت می شود که این کمک ها تا قبل از شهریور به آنها پرداخت خواهد شد.

اسکندری افزود: سال گذشته به کشاورزان نمونه قول داده بودیم که به صورت جمعی همراه با همسران خود در سفر معنوی حج حضور داشته باشند، اما به دلیل در اختیار گذاشتن سهمیه اندک تنها 25 درصد آنها اعزام شدند و برای بقیه هزینه این سفر به صورت نقدی پرداخت شد.

رجایی: یارانه های بخش کشاورزی حذف نمی شود

در همین حال، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کل یارانه ها هدفمند می شود، البته یارانه ها در بخش کشاورزی نه تنها حذف نشده بلکه سعی می شود یارانه های بیشتری به تولیدکننده پرداخت شود.

عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در جمع کشاورزان نمونه، گفت: با توجه به این که در گذشته هنگام برداشت محصول با واردات محصول خارجی بازار داخلی تحت تاثیر قرار می گرفت و تولید کنندگان کشاورزی متضرر می شدند، سعی می شود در قانون برنامه پنجم که در حال تدوین است و همچنین در طرح بهره وری کشاورزی نرخ مبادله محصولات به نفع تولید داخل تغییر کند.

نماینده اراک و کمیجان در مجلس، افزود: اصل در سیاستگذاری مجلس و دولت پایداری تولید داخلی و حمایت از کشاورزان و بهره برداران است.

وی اظهار امیدواری کرد، طرح افزایش بهره وری کشاورزی در صحن مجلس رای بیاورد و به این وسیله امور تصدی دولت به موسسات خصوصی با حضور دانش آموختگان واگذار شود.