آرشیو چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۶
اقتصاد
۴

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:

فاصله گرفتن بانک ها از اقدامات دستوری لازمه اصلاح الگوی مصرف

گروه اقتصاد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اختصاص منابع پولی به فعالیت های دارای بازدهی بالاو فاصله گرفتن منابع بانک ها از اقدامات دستوری به منزله اجرای الگوی مصرف در سیستم بانکی است.

علی آقامحمدی در گفتگو با مهر درخصوص اجرای الگوی مصرف در سیستم بانکی کشور گفت: یکی از مصارف مهم در کشور منابع پولی است، چنانچه منابع پولی به کارهای دارای بازدهی بالا، اقتصادی تر و مفیدتر تخصیص یابد، به طور قطع الگوی مصرف در بخش نظام بانکی اجرا شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هر اندازه سیستم بانکی و منابع بانک ها از اقدامات دستوری فاصله بگیرد و منابع بر پایه بازدهی اقتصادی تخصیص یابد، با اصلاح الگوی مصرف تطابق بیشتری خواهد داشت.معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی هم گفت: برنامه هایی برای اجرای الگوی مصرف در نظام بانکی کشور تدوین شده است.

سیدحمید پورمحمدی یکی از عرصه های جدی برای اعمال و اجرای الگوی مصرف در کشور را نظام بانکی عنوان کرد.

محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی نیز مهم ترین راه اصلاح الگوی مصرف در بخش مالی را تخصیص صحیح منابع عنوان کرده بود.وی درخصوص نحوه اصلاح الگوی مصرف در بخش مالی گفته بود: مسوولیت درست منابع مالی به بخش های تولیدی، اساسی ترین محور اصلاح الگوی مصرف در بخش مالی است و زمانی که منابع مالی به جای ایجاد ظرفیت تولید در بخش سوداگری صرف شود، این نیز چیزی جز اسراف منابع نمی تواند باشد.

رئیس کل بانک مرکزی گفته بود: از این رو، چنین موضوعی اصلی ترین محور برنامه بانک مرکزی برای اصلاح الگوی مصرف است که عدالت در بخش مالی را نیز می توان چنین معنا کرد.