آرشیو چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۶
جامعه
۱۷

افزایش 2 برابری مدارس غیردولتی

گروه جامعه: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از دو برابر مدارس غیردولتی موافقت اصولی با راه اندازی این مدارس در کل کشور صادر کرده ایم که اگر شرایط فراهم باشد، به مرور راه اندازی می شوند.

فرشاد ابراهیم پور در گفتگو با مهر درباره مدارس غیردولتی که برای سال تحصیلی جاری مجوز راه اندازی دریافت کرده اند، گفت: موافقت اصولی با راه اندازی مدارس غیردولتی را شورای نظارت استان ها صادر می کنند که تعداد دقیق آنها را هنوز از استان ها دریافت نکردیم. البته به این گونه هم نیست که در فصل یا زمان خاصی موافقت اصولی صادر شود.

مدارس غیرانتفاعی که در دوران قبل از انقلاب اسلامی از آنها به عنوان مدارس ملی نام برده می شد، براساس مصوبه 5/3/67 مجلس شورای اسلامی به طور رسمی از سال تحصیلی 69 1368 شروع به کار کردند.

معاون وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر، 11 هزار و 179 واحد آموزشی در سطح کشور فعالیت می کنند که با احتساب واحدهای آموزشی بزرگسالان و آمادگی ها به 16 هزار و 8 واحد می رسد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش در پایان گفت: مدارس غیردولتی درمجموع حدود 9 درصد مدارس کل کشور را تشکیل می دهند.