آرشیو چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۶
ورزش
۱۸

سرمربی کره جنوبی شرایط تیم ملی ایران را خوب توصیف کرد

قطبی: به کسب پیروزی اطمینان داریم

گروه ورزش: هم افشین قطبی و هم «هو جونگ مو» در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی به درپیش بودن یک روز دشوار برای تیم هایشان اعتراف کردند.

افشین قطبی درباره بازی امروز گفت: «کره جنوبی را در هر زمینه ای بخوبی می شناسم و می دانم که بازی راحتی پیش رو نداریم. بازیکنان هم به وضوح می دانند که کار سختی پیش رو خواهند داشت، اما مطمئن هستند که می توانند حریف را در خانه خود شکست دهند.

سرمربی کره جنوبی هم برای آن که بگوید بازی دشواری پیش روی شاگردانش است، با این جملات از تیم ملی ایران تعریف کرد: «با حضور قطبی در تیم ملی ایران فضای خوب و انرژی مثبتی در این تیم ایجاد شده و معتقدم سرعت تاکتیکی و تیمی ایران بالاتر رفته است. این تیم از نظر تاکتیکی بسیار توانمند است و بازیکنان حرفه ای متعددی دارد که تجربه بازی خارجی و بین المللی داشته و در لیگ های اروپایی نیز بازی کرده اند. همچنین سطح لیگ داخلی ایران در وضعیت خوبی قرار دارد و همه اینها باعث می شود نتوانم براحتی از نقاط قوت و ضعف تیم ایران صحبت کنم. این تیم را در شرایط فعلی دارای وضعیتی خوب توصیف می کنم.» هو جونگ مو در این میان، دلخوشی بزرگی دارد، این که: «هیچ بازیکن مصدومی در اردوی ما وجود ندارد و با آن که صعودمان به جام جهانی قطعی شده، اما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بهترین بازی را برابر ایران به نمایش بگذاریم.»

در مقابل، افشین قطبی برگ برنده تیم ملی را انگیزه بالای ملی پوشان توصیف کرد و گفت: «ما در این مدت، به پیشرفت خوبی رسیدیم و در حال حاضر انگیزه ملی پوشان ایران بسیار بالاست. خوشبختانه جو مثبتی در تیم ملی حاکم است و بازیکنان به کسب پیروزی و رسیدن به هدف نهایی خود کاملااطمینان دارند.»

قطبی با همان ادبیات همیشگی اش در مورد شناخت از تیم و کشور کره جنوبی هم اینچنین گفت: «من در کره جنوبی واقعا احساس آرامش می کنم چرا که اینجا خانه دوم من است. کره ای ها را خیلی دوست دارم اما باید بگویم که این بازی برای ما اهمیت بسیاری دارد و می دانیم که تنها باید ببریم تا به جام جهانی صعود کنیم.»