آرشیو شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۸۲۶
مسکن و عمران
۷

خبر

فروش اوراق مشارکت بافت فرسوده به نیمه تیر موکول شد

گروه مسکن- سحر باباخانی: شهرداری تهران پیش بینی کرده بود فروش اوراق مشارکت نوسازی بافت های فرسوده بعد از انجام انتخابات ریاست جمهوری و از اوایل تیر ماه آغاز شود؛ اما این اوراق همچنان در بلاتکلیفی افزایش 2 درصدی نرخ سود به سر می برد و تاخیر در پاسخ رییس جمهور به نامه شهرداری در این باره باعث شده که معاون مالی اداری شهرداری تهران اعلام کند انتشار این اوراق به اواسط تیر ماه موکول شده است.

این مقام شهرداری تهران به «دنیای اقتصاد» گفت: برای جلب مشارکت مردم در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم.

معاون مالی اداری شهرداری درباره این ابهامات و سیاست های تشویقی برای مردم در رابطه با خرید اوراق با سود 16 درصد تصریح کرد: در حال حاضر مشغول رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا در صورت امکان به این اوراق سود علی الحساب تعلق گیرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، بانک های ملی و کشاورزی به عنوان بانک های مکمل در کنار 60 شعبه موسسه مالی اعتباری شهر مسوولیت فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت را بر عهده خواهند داشت؛ ولی طول زمان فروش این اوراق هنوز مشخص نیست. یک ماه پیش قالیباف طی نامه ای از رییس جمهور خواست که با درخواست افزایش 2 درصدی سود این اوراق موافقت کند؛ ولی تا به امروز پاسخ مثبتی دریافت نشده و البته مقامات شهرداری نیز چندان به افزایش سود امیدوار نیستند.

نگاه متفاوت رییس اتحادیه مشاوران املاک

بازار مسکن امسال رونق می گیرد
قلی خسروی: افت یک باره قیمت مسکن تبعات منفی دارد

رییس اتحادیه مشاوران املاک افت یک باره قیمت مسکن بعد از انتخابات را توهم خواند و گفت: وجود یک عده مافیایی در بخش مسکن عامل اصلی افت یک باره قیمت مسکن است که نمی خواهند بازار مسکن روند نزولی، اما متناسب با اوضاع اقتصادی کشور را طی کند.

قلی خسروی در عین حال پیش بینی کرد: در سال جاری شاهد بازاری متعادل همراه با رونق در بخش مسکن خواهیم بود. مصطفی قلی خسروی در گفت وگو با «ایلنا» اظهار داشت: افت یک باره قیمت مسکن می تواند باعث بروز تبعات منفی در جامعه شود. وی با توهم خواندن افت یک باره قیمت مسکن اعلام کرد: روند کاهش قیمت مسکن به صورت متناسب ادامه دارد و افت یک باره قیمت مسکن وجود خارجی ندارد.