آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
صفحه آخر
۱۶

50 جنگجوی طالبان در حملات ارتش پاکستان کشته شدند

ارتش پاکستان از کشته شدن 50 شبه نظامی در منطقه نوار شمال غربی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از مقامات رسمی در پاکستان، ارتش این کشور با پشتیبانی چندین فروند جنگنده و توپخانه، دست کم 50 تن از شبه نظامیان طالبان را در نوار قبایلی واقع در شمال غربی پاکستان و نزدیک مرز افغانستان از پای درآوردند. براساس این گزارش، منطقه عملیات، محل اختفای «بیت الله محسود»، رهبر طالبان پاکستان بوده است.

در همین رابطه، «آصف علی زرداری»، رئیس جمهور پاکستان که برای شرکت در نشست مشترک اتحادیه اروپا- پاکستان به بروکسل سفر کرده بود، در دیدار با «آنجلامرکل»، صدراعظم آلمان وی را در جریان وضعیت آشفته و جنگی مناطقی از پاکستان قرار داد و بر ضرورت همکاری بین المللی برای پیروزی بر تروریست ها تاکید کرد. در حاشیه همین نشست یک مقام ارشد کمیسیون اتحادیه اروپا خبر از تصویب کمک 20میلیون یورویی این اتحادیه به پاکستان با هدف کمک به دولت این کشور پس از شورش های اخیر در دره سوات خبر داد.

دیدار مقامات پاکستان و هند

روزنامه «نیشن» چاپ پاکستان روز گذشته با اشاره به دیدار انجام شده بین رئیس جمهور این کشور با همتای هندی خود در روسیه و مثبت ارزیابی کردن این دیدار، از تصمیم اسلام آباد برای ادامه مذاکرات سازنده با دهلی نو خبر داد.به نوشته این روزنامه، «عبدالبسیط»، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: دیدار «زرداری» با «سینگ» در روسیه دو نتیجه قابل لمس داشت؛ یکی توافق رهبران دو کشور برای ادامه مذاکرات صلح و دیگری توافق آنها برای دیدار در حاشیه نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بود، این نشست قرار است ماه آینده میلادی در «شرم الشیخ» مصر برگزار شود.

به گفته «بسیط»، موضوع کشمیر مهمترین مسئله موجود میان دو کشور است که حل آن تاثیر زیادی در بوجود آمدن صلح خواهد داشت