آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
اخبار کشور
۲

رئیس دانشگاه تهران: آشوبگران باعث ایجاد حادثه کوی دانشگاه شدند

رئیس دانشگاه تهران، گفت: عده ای اخلالگر و آشوبگر با تحریک دانشجویان و شکستن شیشه بانک ها و اماکن تجاری منطقه کوی دانشگاه، باعث حادثه دردناک «کوی دانشگاه» شدند.

اساتید و نخبگان دانشگاهی و جمعی از نمایندگان سایر دانشگاه های سراسر کشور دیروز (شنبه) با دعوت «کانون دانشگاهیان ایران اسلامی» در مسجد دانشگاه تهران اغتشاشات و آشوبگریهای اخیر کوی دانشگاه تهران را محکوم کردند.

«فرهاد رهبر» رییس دانشگاه تهران با تشریح جزییات ماجرای کوی دانشگاه و با بیان اینکه من تا احقاق حق و حقوق دانشجویان و اساتید دانشگاه از پای نخواهم نشست گفت: من از نزدیک شاهد بودم عده ای اخلالگر و آشوبگر در بیرون از کوی دانشگاه با سنگ پراکنی و گذاشتن نوار یار دبستانی و تشویق دانشجویان داخل محوطه خوابگاه برای پیوستن به آنان تلاش می کردند.

وی افزود:من خود از شروع حادثه تا پایان آن شاهد بودم که یک عده اراذل و اوباش در بیرون کوی دانشگاه با سردادن شعار و تخریب اماکن تجاری و بانکها چگونه باعث شکل گیری این حادثه شدند.

رهبر گفت: این عده سعی داشتند که دامنه درگیری را به داخل کوی بکشانند و حتی سعی داشتند که درب کوی دانشگاه را بشکنند، اما موفق نشدند. وی افزود: اخلالگران با روشن کردن آتش و با خارج شدن از صحنه درگیری متاسفانه باعث تحریک چندتن از دانشجویان شدند که با حضور نیروی انتظامی و البته برخورد«ناشیانه» آنان با این حادثه، اوضاع بدتر شد.

وی افزود:هفته گذشته خانواده دانشگاه تهران روزهای پرتلاطم را پشت سر گذاشت و حوادث ناگوار و ناخوشایندی را به چشم دید. وی گفت: تحلیلم این بود که این خشونت ها دانشجویی نیست و به مسوولین امنیتی کشور هم گفتم که از چهره دانشجویی استفاده ابزاری می شود.

وی گفت: من از قوه قضاییه و تمامی مسوولین ذیربط خواستار شناسایی مسببین این حادثه هستم و خواستار عذرخواهی کسانی هستم که اینطور بی رحمانه به حریم دانشجویی تاختند. رییس دانشگاه تهران، گفت: من در جلسه ای که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه و سایر مسوولین امنیتی حضور داشتند خواستار شدم که این پرونده طوری رسیدگی شود که ریشه تعرض به دانشگاه برای همیشه خشکیده شود.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران نیز در این مراسم گفت: حادثه کوی دانشگاه یک جنایت بزرگ بود. «ابراهیم کلانتری»، با بیان اینکه جنایت کوی دانشگاه به روح دانشجویان لطمه زد، افزود که این جنایت باید پیگیری و به شدت محکوم شود.