آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
اخبار کشور
۳

مجمع تشخیص مصلحت نظام: بهترین راه حل منازعات و اختلافات تمکین در برابر قانون است

مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز شنبه تشکیل جلسه داد و در این جلسه پس از بحث و بررسی های مبسوط در مورد انتخابات اخیر ریاست جمهوری وتحولات پس از آن، بیانیه ای درباره مسائل انتخابات صادر شد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مشارکت گسترده و بی نظیر مردم در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، نمایشگر پیوند وثیق ملت با آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل و لبیک به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و برگ زرین دیگری بر کارنامه درخشان انقلاب اسلامی است که دنیای مدعی دمکراسی را به چالش کشید و مردم سالاری دینی را در جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشت.

مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از حضور سرافرازانه مردم در انتخابات و از رهبری معظم انقلاب اسلامی به خاطر رهنمودهای حکیمانه و راهگشا، صمیمانه سپاسگزاری نموده و همه مردم عزیز به ویژه هواداران نامزدهای انتخاباتی را به نصب العین قرار دادن فرمایشات و توصیه های معظم له دعوت و موارد زیر را نیز توصیه می نماید:

1- بهترین و مناسب ترین راه برای حل منازعات و اختلافات و شبهات را تمکین در برابر قانون و پیگیری امور تا حل مسائل از طریق مجاری مربوطه دانسته و همگان را دعوت به آن می نماید.

2- شورای محترم نگهبان در جهت رسیدگی دقیق و خداپسندانه به کلیه شکایات و اعتراضات و پاسخ به شبهات با توجه به موافقت رهبر معظم انقلاب در جهت تمدید مهلت رسیدگی و استفاده از کارشناسان با ترکیب مناسب و تاکید معظم له بر ایجاد اعتماد لازم در جامعه، توصیه موکد می نماید.

3- از کلیه نامزدهای انتخاباتی می خواهد نهایت همکاری را با شورای محترم نگهبان معمول داشته و با بهره گیری از این فرصت مناسب و فضای ایجاد شده، مدارک و شواهد خویش را برای رسیدگی همه جانبه و دقیق به آن شورا ارائه دهند.