آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
اخبار کشور
۳

الشرق الاوسط: مردم ایران اصلاح طلبان را مزدور غرب می دانند

روزنامه الشرق الاوسط با تاکید بر اینکه حمایت های خارجی از اصلاح طلبان در شکست آنها نقش داشته است تاکید کرد که مردم ایران اصلاح طلبان را مزدور غرب می دانند.

الشرق الاوسط در مقاله ای تحت عنوان نقش تبلیغات خارجی در شکست اصلاح طلبان ایران، به آسیب شناسی این موضوع پرداخت و نوشت: مردم ایران به طور کلی درخصوص مداخله های خارجی حساس هستند و در ذهن آنها این مسئله حک شده است که این کشور را پیش تر رومی ها،مغول ها، انگلیسی ها و روس ها اشغال کرده اند.

این روزنامه با اشاره به این ذهنیت ایرانی ها تصریح کرد: مردم ایران از مداخله خارجی ها در امور مسایل داخلی شان متنفر هستند.الشرق الاوسط افزود: آیت الله خمینی در انقلابش علیه شاه و در زمان مطرح شدن قضیه کاپیتولاسیون از رویکرد مخالفت مردم با مداخله بیگانگان استفاده کرد و شاه را بازیچه و آلت دست بیگانگان توصیف کرد.

این روزنامه با اشاره به شکست اصلاح طلبان در انتخابات نوشت: تبلیغات و حمایت های خارجی اصلاح طلبان را همچون ابزار دست خارجی ها جلوه داد و این حمایت ها منجر به این شد که قشرهای گسترده ای از مردم ایران به این نتیجه برسند که غرب مخالف ایران است و حمایت غرب از اصلاح طلبان مزدور بودن آنها برای غرب است.

الشرق الاوسط تصریح کرد: تبلیغات علنی غرب در حمایت از اصلاح طلبان ایرانی علت شکست آنها است و از سوی دیگر خدمتی برای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری بود.