آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
اخبار کشور
۳

با حضور وزیر بازرگانی صورت گرفت بهره برداری از بزرگترین پارکینگ طبقاتی کشور در مشهد

بلندترین پارکینگ طبقاتی ایران با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری مشهد با کاربری تجاری، اداری و پارکینگ، با حضور وزیر بازرگانی به بهره برداری رسید.

«مسعود میرکاظمی» وزیر بازرگانی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از مشارکت شهرداری مشهد با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه گفت: افتتاح این برج 18طبقه با معماری زیبا، می تواند در کنار رفع ترافیک مشهد، خدمات تجاری اداری قابل قبولی ارائه دهد.

محمد جواد محمدی زاده، استاندار خراسان رضوی نیز با ایراد سخنانی ضمن تقدیر از مدیریت خوب شهری، وجود پارکینگ را نیازی حیاتی دانست و گفت: افتتاح پروژه بزرگ آلتون، پاسخی به این نیاز به شمار می رود.

وی این پروژه را به عنوان یک فضای شهری، دارای ارزش برشمرد و افزود: کارکردهای تجاری، اداری، ترافیک و پشتیبانی از نقاط قوت این پروژه محسوب می شود.

«هوشنگ خندان دل» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز طی سخنانی گفت: براساس آخرین اطلاعات، این کلانشهر به حدود 25 فضای پارک با ظرفیت 12 هزار و 500 خودرو نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در مشهد دو پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی حدود 800 خودرو را می پذیرند خاطرنشان کرد: نهضت پارکینگ سازی از حدود 15 ماه گذشته به طور جدی آغاز شده به طوری که عملیات اجرایی پارکینگ 17 شهریور با ظرفیت بیش از 1720 خودرو شروع شده که با بهره برداری از آن جهش بسیار قابل توجهی در این عرصه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در سال جاری شهرداری مشهد بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق مشارکت بخش خصوصی در زمینه پارکینگ سازی جذب خواهد کرد. و طی یک دوره 4 ساله به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است پارکینگ طبقاتی آلتون با زیربنای 31 مترمربع در 18 طبقه و ظرفیت 600 خودرو با هزینه بالغ بر 500 میلیاردریال به مدت سه سال احداث شده است.