آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
اخبار اقتصادی
۴

آمادگی شرکت های اروپایی برای سرمایه گذاری در قطعه سازی خودروی ایران

رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های اقتصادی و فنی گفت: برای جذب سرمایه گذاری خارجی علاوه بر برگزاری همایش های تخصصی در داخل، اقدام به برگزاری همایش در 10 کشوری که قابلیت سرمایه گذاری در ایران دارند، خواهیم کرد.

دکتر بهر وز علیشیری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به استقبال مناسبی که پس از همایش بین المللی سرمایه گذاری خارجی از سوی بیش از 10 شرکت شده است اظهار کرد: علاوه بر این همایش، همایش بزرگی هم با حضور ایرانیان خارج از کشور برگزار شد که بازخورد بسیار مناسبی داشته است.

در بین شرکت های استقبال کننده برای سرمایه گذاری در ایران، شرکت های بزرگ بین المللی از کشورهای اروپایی و آمریکایی هم وجود دارند که از ما خواسته اند پروژه های مناسب سرمایه گذاری را به آن ها معرفی کنیم.

وی گفت: این همایش ها باید به صورت منظم و حتی هفتگی در حوزه های تخصصی و بخشی هم برگزار شوند و مثلایک هفته در حوزه نساجی، هفته بعد سخت افزار و قطعات کامپیوتری، هفته بعد قطعات خودرو و صنایع و خدمات دیگر، متولیان این همایش ها هم باید انجمن های تخصصی بخش خصوصی باشند و ما هم در این زمینه به آن ها کمک خواهیم کرد.

او ادامه داد: همچنین با همکاری اتاق بازرگانی قصد برگزاری همایش های جذب سرمایه گذاری در 10 کشور «سرمایه فرست» داریم که اولین آنها در ترکیه است و با کشورهای چین و هنگ کنگ در حال مذاکره هستیم.

وی همچنین از آمادگی چند شرکت اروپایی برای سرمایه گذاری در زمینه صنعت قطعه سازی خودرو در ایران خبر داد.