آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
شهرستان ها
۱۱

برترین های جشنواره منطقه ای «قلم سبز» در سنندج معرفی شدند

نخستین جشنواره منطقه ای «قلم سبز» با معرفی نمایشنامه نویسان برتر شرکت کننده از منطقه غرب کشور در سنندج به کار خود پایان داد.

در پایان این جشنواره نمایشنامه های «سوگ مادر مردگی» به نویسندگی «قاسم لطفی خواجه پاشا» و «هواپیمایی در آسمان می گذرد» به نویسندگی «رسول بانگین» هر دو از آذربایجان غربی به عنوان رتبه اول و دوم و «غریبانه های شط» به نویسندگی «موسی هدایتی» از کردستان عنوان سوم را کسب کرد.

لوح تقدیر و چاپ اثر در کتاب جشنواره نیز به نمایشگاه «شب هندوانه» به نویسندگی «علی زیستی» از کرمانشاه رسید.

سه نمایشنامه «خورشید پر» اثر خانم «نرگس سوری» از استان همدان، «با بغض نهفته... به آهستگی» اثر خانم صبا بهرامی از استان همدان و «انسان های مه آلود» به نویسندگی «محمد خالوندی» از استان کرمانشاه لوح تقدیر دریافت کردند.

در بخش پژوهش نیز جایزه ویژه جشنواره به «علی سهرابی» از کردستان به واسطه تحلیل دو نمایش ایرانی با تکیه بر دو ماجرا از تاریخ بیهقی رسید.

نیما بیگلریان از همدان، خسرو امیری از کرمانشاه و صابر نیکبخت از کردستان هیات داوران نخستین جشنواره منطقه ای نمایش نامه نویسی قلم سبز بودند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان هدف از برگزاری این جشنواره را تحکیم جنبه های مستقل هنر نمایشنامه نویسی، تقویت بنیان های فرهنگی تئاتر منطقه غرب کشور و معرفی و ارزیابی بهترین تولیدات یک ساله نمایشنامه نویسان در استان های غرب کشور اعلام کرد و افزود: 113 اثر در بخش نمایشنامه نویسی و 18 اثر نیز در بخش پژوهشی به جشنواره ارسال شده بود.

به گفته حجت الاسلام محمدشریف شریفی به زودی آثار برتر جشنواره در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید.