آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
شهرستان ها
۱۱

مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان قشم راه اندازی شد

همزمان با هفته قوه قضائیه مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان قشم در ساختمان قدیم دادگستری این شهرستان به بهره برداری رسید.

محسن دلاوری رئیس دادگستری قشم گفت: براساس سیاست دستگاه قضایی مبنی بر حل و فصل دعاوی از طریق شوراهای حل اختلاف، 6 شورای تخصصی تشکیل و در مجتمع شوراهای حل اختلاف، دعاوی حقوقی مردم را مورد بررسی و حل و فصل قرار خواهند داد.

وی افزود: شورای حل اختلاف خانواده و جوانان، امور کیفری، احوال شخصیه اهل سنت، حقوقی و بازرگانی، تخلفات رانندگی و صنایع از جمله شوراهای حل اختلاف در قشم هستند.

وی اظهار داشت: شورای حل اختلاف صنایع در محل معاونت صنایع منطقه آزاد و در شهرک صنعتی تولاتشکیل و سایر شوراهای حل اختلاف درمجتمع ویژه شوراهای حل اختلاف مستقر خواهند بود.

دلاوری تصریح کرد: هدف دستگاه قضایی، ایجاد و برقراری عدالت است و دادگستری شهرستان قشم، در راستای اجرای عدالت، خدمات قضایی مناسبی را به اجرا گذاشته است.

رئیس دادگستری شهرستان قشم اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف با هدف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی در راستای توسعه و مشارکت مردمی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارند، تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: اکنون 33 واحد شوراهای حل اختلاف در حوزه قضایی قشم فعال هستند.

دلاوری گفت: در سال 87 تعداد 1568 پرونده از طریق شوراهای حل اختلاف شهرستان قشم مختومه شده و اکثرا به صورت مصالحه، حل و فصل شده است.