آرشیو سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸، شماره ۴۲۴۸
اجتماعی
۶

اماکن ورزشی صبح ها در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد

طی توافق وزیر آموزش و پرورش با سازمان تربیت بدنی، تابستان امسال اماکن ورزشی تا ساعت سه بعدازظهر هر روز در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: آموزش و پرورش، متولیان امور فرهنگی، تربیت بدنی، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج دانش آموزی و بخش های فرهنگی مساجد در غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان تاثیرگذار هستند و برای اینکه دانش آموزان به طور بهینه از زمان استفاده کنند باید انسجام بیشتری بین این سازمان ها وجود داشته باشد.

اسدالله عباسی افزود: بسیاری از جوانان برای انجام فعالیت های فکری و بدنی با کمبود امکانات مواجه می شوند و این عامل سبب کاهش انگیزه آنها برای استفاده از اوقات فراغت می شود.

عباسی گفت: جوانان در کنار فعالیت های بدنی باید زبان و قرآن هم آموزش ببینند و فعالیت های فکری هم داشته باشند. صدا و سیما نیز باید با نمایش برنامه های متنوع ساعاتی از اوقات فراغت دانش آموزان را پر کند.

عباسی اظهار داشت: باید از ظرفیت های کشور برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان بهره مند شویم؛ همچنین به علت محدود بودن فضای مدارس، جوانان باید در طول سال تحصیلی نیز از امکانات ورزشی بهره مند شوند.