آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۶۰
صفحه اول
۱

آیت الله سید احمد خاتمی: اکثریت نمایندگان خبرگان انتظار دارند هاشمی با صلابت پاسدار حریم ولایت باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه بیش از 50 تن از اعضای مجلس خبرگان رهبری بیانیه اخیر را امضا کرده اند، گفت: اکثریت مجلس خبرگان رهبری انتظار دارند آقای هاشمی رفسنجانی با صلابت و نشاط بیشتر همانند گذشته پاسدار حریم ولایت باشد. آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با ایرنا با اشاره به بیانیه بیش از 50 تن از اعضای مجلس خبرگان رهبری در حمایت قاطع از مقام معظم رهبری اظهار داشت: این بیانیه در راستای وظیفه ذاتی و فلسفه وجودی مجلس خبرگان رهبری منتشر شد.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی دو وظیفه مهم برای مجلس خبرگان رهبری تعریف شده است، افزود: تعیین رهبر در هنگام خلارهبری و مراقبت بر تداوم شرایط رهبری دو وظیفه مهم این مجلس است، قانونگذار مسئله مهم رهبری را به مجلس خبرگان رهبری واگذار کرده است.این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معنای این دو وظیفه این است که پاسدار کیان و حریم رهبری، مجلس خبرگان رهبری است. وی با تاکید براینکه مجلس خبرگان رهبری دارای 86 عضو است، تصریح کرد: بدلیل اینکه در این مقطع اجلاس مجلس خبرگان رهبری برگزار نمی شود و فصل تابستان نیز فصل مسافرت ها است، امضا بیش از 50 عضو در این بیانیه در حقیقت کار بسیار مهمی است.

آیت الله خاتمی افزود: اکثریت اعضای مجلس خبرگان رهبری در این بیانیه به مردم عزیز ایران اطمینان دادند که این نهاد مهم تاثیر گذار، همچنان باقوت و قدرت ولایت مدار است و همانند موکلان خود پاسدار حریم ولایت فقیه هستند.