آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۶۰
اقتصادی
۴

وزیر تعاون: 1400 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونیها پرداخت می شود

وزیر تعاون گفت:در اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی امسال 1400 میلیارد تومان تسهیلات از محل فروش شرکت های دولتی برای تقویت تعاونی ها پرداخت می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد عباسی در همایش بنیادهای توسعه تعاون و کارآفرینی استان ها از ایجاد 30 درصد تعاونی ها در سال های اخیر خبر داد و افزود: 3 تا 4 میلیون نفر بیکار در کشور داریم.وی افزود:در سیاست های اصل 44 پیش بینی شده که بخش تعاون؛ پیوسته فرصت ها و امکانات را برای ایجاد اشتغال و تولید مولد در کنار هم قرار دهد.

عباسی از مغفول ماندن بسیاری از ایده ها و فرصت های ایجاد اشتغال در کشور ابراز ناخرسندی کرد و گفت: بی توجهی به توسعه بخش تعاون موجب زیان شده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ قانونی وزارت کار و امور اجتماعی باید برای اشتغال کشور ساختارسازی کند، افزود: معلوم نیست اگر بانک ها تسهیلات ندهند و میان کارگر و کارفرما ارتباط برقرار نشود چه دستگاهی پاسخگو خواهد بود. وزیر تعاون همچنین از راه اندازی بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایهگذاری تا پایان ماه شعبان خبر داد.

سرمایه اولیه این بانک 500 میلیارد تومان است که همه را دولت تامین خواهد کرد و 70 درصد تسهیلات این بانک در اختیار تعاونگران قرار می گیرد و بقیه نیز به دیگر متقاضیان پرداخت خواهد شد.