آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۶۰
سیاسی
۲

مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور: انتصاب آقای مشایی ملغی و کان لم یکن اعلام گردد

مقام معظم رهبری در نامه ای، نظرشان را درباره انتصاب مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور اعلام کردند. به گزارش ایسنا، متن این نامه به شرح زیر است:

“بسمه تعالی

جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت، انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جناب عالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقه مندان به شما است. لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد.

سید علی خامنه ای

27 88/4/"

رئیس جمهور در نامه ای به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب از اجرای دستور ایشان مبنی بر کناره گیری رحیم مشایی خبر داد. متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

محضر حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله العالی

رهبر معظم انقلاب اسلامی

سلام علیکم

ضمن ارسال رونوشت نامه کناره گیری مورخه 88/5/2 جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی، به استحضار می رساند که مرقومه مورخه 88/4/27 حضرت عالی به استناد اصل 57 قانون اساسی اجرا شد. ایام عزت مستدام

در پی انتشار نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور درخصوص ضرورت برکناری آقای مشایی از معاون اولی رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی از این پست کناره گیری کرد.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به نامه رحیم مشایی با کناره گیری وی از معاونت اولی رئیس جمهور موافقت کرد.

رئیس جمهور در این نامه خطاب به رحیم مشایی تاکید کرد:«با پذیرش کناره گیری شما از مسئولیت مذکور مطمئن هستم همواره در خدمت ملت و انقلاب اسلامی خواهید بود.»