آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۶۰
شهرستان ها
۱۰

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی: 2500 دستگاه تراکتور از طریق وام های زودبازده در اختیار کشاورزان قرار می گیرد

تبریز-خبرنگاررسالت:

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: با هماهنگی وزارت کار و امور اجتماعی 2 هزار و 500 دستگاه تراکتور از طریق وام های زودبازده در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

احمد لطفی نژاد در نشست بررسی مشکلات کارخانه تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: بخش کشاورزی از طریق تامین تراکتور و سایر ادوات پیشرفته باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: کشاورزی صنعتی و متکی بر مطالعات علمی توانایی رقابت کشور را افزایش می دهد و با جذب سرمایه گذاری های مناسب ملی و تولید ثروت موجب می شود تا کشور به توسعه پایدار دست پیدا کند.

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی فعالیت های تراکتورسازی ایران را افتخارآمیز خواند و گفت: تراکتورسازی ایران برند افتخارآمیز ملی است و بیشتر کشورهای جهان، ایران را با صنعت عظیم تراکتورسازی می شناسند.

وی مشکلات موجود تراکتورسازی را ناراحت کننده دانست و افزود: خیلی از کشورها در حسرت این هستند که صنعتی مثل تراکتورسازی ایران داشته باشند، واقعا حیف است این صنعت دچار مشکل باشد. رئیس سازمان کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: مسئله تراکتورسازی صرفا مسئله منطقه ای و یا حتی استانی نیست. این مسئله کاملاجنبه ملی داشته و تمام مسئولان وظیفه دارند در راستای رفع مشکلات این مجتمع بزرگ صنعتی همفکری و تعامل نمایند.

وی افزود: رونق اقتصادی تراکتورسازی و شکوفایی فعالیت قطعه سازان پرشمار و صنایع جانبی و اشتغال حاصله از فرایند صنعت تراکتورسازی برای بسیاری از مردم کشور رفاه اقتصادی ایجاد می کند.

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی تصریح کرد: کاهش بدهی کشاورزان به بانک ها و تامین آورده نقدی آنان در مجموع میزان تقاضای تراکتور را در کشور افزایش می دهد.